Dagens Kommunikationstips

december 17th, 2014 | Posted by Sophia Sundberg in Kommunikation | Leva som jag lär | Smått och gott

Dagens kommunikationstips!

LE också i telefonen!

Jag hör om du ler eller inte när du pratar med mig i telefonen, så ett enkelt sätt att få kunden/samtalspartner att uppfatta ditt samtal/kundservice som avsevärt mycket mer positivt – gör du så enkelt, genom att le.

Definitivt också i mötet med andra människor, men detta blev högaktuellt efter två telefonsamtal jag hade i em. Ett med en myndighet, och ett med en bank. Skulle s å gärna utbilda de lite, som den positivitesvulkan som jag är, i konsten att le och sprida lite mer glädje runt omkring sig!

Kom ihåg att din sinnesstämning smittar och vad är du du vill smitta av dig med?! Le, le, le så blir vi alla lite gladare :)

Spara / dela med dig
  • Facebook
  • del.icio.us
  • Pusha
  • Bloggy
  • TwitThis
  • Google
  • Live
  • LinkedIn
  • Maila artikeln!
  • Skriv ut artikeln!

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 You can leave a response, or trackback.

Leave a Reply

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

*

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>